Hodnocení firem je klíčové pro úspěšnost podniku jako takového. V současné době plné konkurence každý zákazník prochází zkušenosti dřívějších klientů firmy, než se rozhodně ji oslovit. Důvod je prostý – zejména u neznámé společnosti se nechce spálit. A tak se snaží toto riziko alespoň minimalizovat tím, že si pročte firemní zkušenosti. Bohužel mnohé firmy se zrovna pozitivními ohlasy nepyšní a přemýšlí, co je tomu na vině. Samozřejmě za tím může být nejen neznalost svého zákazníka, ale také prostá nefunkčnost podniku zevnitř.
Když nefungují interní oddělení
Pokud by člověk chtěl vyvíjet skutečně kvalitní podnik, musí uvést do provozu zákaznické cesty. Jenže aby byly zákaznické cesty dostačující, musí docházet k dokonalé komunikaci mezi jednotlivými odděleními. Zákaznická cesta má totiž mnohé fáze a na každé je nutné udělat něco. A jedno oddělení neudělá všechno.
Zejména pokud se jedná o velkou společnost, funkčnost zákaznické cesty musí být skutečně zajištěná. Interní oddělení proto musí fungovat nejen po komunikační stránce, ale také po té technické a další.
Pozor na komunikační šumy
Velmi často se stává, že komunikace je v daných podnicích sice z většiny dobrá, ale poté dojde k takzvanému komunikačnímu šumu, který lze charakterizovat následovně – jeden něco řekne druhému a ten to zapomene vyřídit tomu, komu byla zpráva určená. Mnohdy jsou v tomto řetězci ještě další účastníci, kteří komunikační šum jenom násobí.
Pokud však k podobným scénářům ve firmě dochází, znamená to velká problém. Zákazník se rázem nemusí dovolat na oddělení, na které se dovolat chtěl, také se nemusí podařit sjednávání schůzky a mohou vyvstat i podobné scénáře, které snižují spokojenost zákazníka a zvyšují riziko udělení negativní reference.