Jistě se i vám stává, že míříte do obchodu a chcete si koupit nějakou skvělou věc, ale ještě nevíte jakou. Toužíte po nové televizi, ale také po mixéru a nové hře na počítač. Ještě ale nevíte, co si přesně koupíte, tak se chcete nejprve porozhlédnout po prodejně. Sotva jen přijdete do obchodu, tak se k vám ale přiblíží prodejce a svým oblíbeným a obvyklým dotazem se vás táže, zda nepotřebujete s něčím pomoci. Odpovíte, že ne, že se pouze díváte. Jen co se ale přiblížíte do teritoria dalšího prodejce, stejná situace se opakuje. Pokud se dostanete do takové chvilky potřetí, opouštíte obchod s nepořízenou, aniž byste se dokonce porozhlédli.
Této situaci se vyhnete převážně v obchodech s potravinami nebo s oblečením (pakliže se ale nejedná o úplně značkovou módu). Proto se není čemu divit, že denní tržby dosahují stále vysokých hodnot. Obtěžující a dotěrní prodejci si totiž značně komplikují své tržby. Většinou lidé nechtějí poradit, pokud se pouze dívají. Pakliže již máte vybráno, sami si poradce najdete a zeptáte se ho na patřičné informace. Samozřejmě se stává, že vás prodávající navštíví ve chvíli, kdy opravdu uvažujete, jestli si danou věc vážně koupit. Jedná se ale opravdu o výjimečnou situaci.
Podle nejnovějších průzkumů si dvě třetiny Čechů nechtějí mluvit do svých nákupů. Chtějí zkrátka vybírat dle svého. Většinou tedy prodávající udělají krok vedle, když se otážou kupujícího. Ztratí tak svého potencionálního klienta a s ním se mu vzdálí jeho finance, které by vložil do jejich výrobků.
Lidem vadí převážně to, že obchodníci se dotazují na příliš osobní informací (například co se týče registrování se k různým klubovým výhodám). Lidé mají zájem pouze o výhody, nikoliv o neustálé zasílání novinek na email. Nechtějí se stát pomocníky při marketingu společnosti. Navíc se také bojí, že jim budou obchodníci nabízet pouze to zboží, které již delší dobu nemohou prodat. V konečném důsledku by tak získali drahou věc, která by se v blízké budoucnosti ukázala jako chybná volba, protože by se pokazilo dřív, než byste řekli švec.